Ριζικά αναμένεται να αλλάξει πάλι η φορολόγηση των αυτοκινήτων και ειδικά των οχημάτων μεγάλου κυβισμού σύμφωνα με τις δηλώσεις του υφυπουργού Οικονομικών κ. Γιώργου Μαυραγάνη στη...
Βουλή. Οπως ανέφερε χαρακτηριστικά: «Τα μεγάλα κυβικά δεν συνεπάγονται απαραιτήτως και την πραγματική αξία ενός αυτοκινήτου. Εξετάζουμε το ενδεχόμενο να υπάρξουν σοβαρές αλλαγές σε αυτό το κομμάτι της φορολόγησης».
Το θέμα προέκυψε μετά από ερώτηση από την βουλευτή της Χρυσής Αυγής Χρυσοβαλάντη Αλεξόπουλου και ο κ. Μαυραγάνης τόνισε πως υπάρχουν σκέψεις για αναπροσαρμογή στα κριτήρια φορολόγησης των αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης ενόψει της υιοθέτησης ενός νέου σταθερού φορολογικού νομοθετικού πλαισίου. Ειδικότερα, ανάφερε ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο το κριτήριο φορολόγησης των ΙΧ να μην βασίζεται αποκλειστικά στον κυβισμό του οχήματος αλλά και στην εργοστασιακή του αξία.
«Πολλές φορές τα κυβικά δεν έχουν σχέση με την εργοστασιακή αξία. Κι είναι ένα θέμα που εξετάζουμε για να δούμε αν μπορούμε σε αυτό το κομμάτι της νομοθεσίας να υπάρξουν σοβαρές αλλαγές» τόνισε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός Οικονομικών.
Αναφερόμενος στον φόρο πολυτελούς διαβίωσης για τα οχήματα μεγάλου κυβισμού, ο κ. Μαυραγάνης παρέπεμψε για το μέλλον ενδεχόμενο επανεξέτασής τους με «ισοδύναμες προτάσεις». Σύμφωνα πάντως με την απάντηση του υφυπουργού εξετάζονται μειώσεις τόσο στις τιμές των αυτοκινήτων όσο και στο κόστος χρήσης τους...
Κανείς δεν γνωρίζει H «Η» κατόπιν επικοινωνίας που είχε με φορείς από τον κλάδο του αυτοκινήτου οι απαντήσεις ήταν ίδιες και όπως φαίνεται κανείς δεν γνώριζε τίποτα...
Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες το θέμα τόσο του Τέλους Ταξινόμησης όσο και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης σε ΙΧ με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. έχει «φοβίσει» τα κυβερνητικά στελέχη καθώς υπάρχει ο κίνδυνος μαζικών καταθέσεων πινακίδων κυκλοφορίας τα οποία θα δημιουργήσουν νέο έλλειμα στο προϋπολογισμό.
Επίσης το θέμα των ΙΧ με μεγάλους κινητήρες έχουν θίξει στον υπουργείο Οικονομικών τόσο ο Σύνδεσμος των Εισαγωγέων όσο και των Εμπόρων οι οποίοι έχουν βεβαιώσει πως με όλη αυτή την φοροεπιδρομή ο μόνος που χάνει είναι το κράτος... Παράλληλα το θέμα των Εργοστασιακών Αξιών έχει επίσης τεθεί και από τους δύο φορείς καθώς όπως επεσήμαναν στα κυβερνητικά στελέχη κάποιες εισαγωγικές με «τεχνάσματα» μειώνουν τόσο πολύ τις εργοστασιακές αξίες των μοντέλων τους με αποτέλεσμα να μην καταβάλλουν Φόρο Πολυτελείας που επιβάλεται σε ΙΧ με εργοστασιακή αξία άνω των 20.000 ευρώ!
Νέα αναταραχή στην αγορά Η είδηση της επανεξέτασης του φορολογικού καθεστώτος από το υπουργείο Οικονομικών στα αυτοκίνητα προκάλεσε μεγάλη αναταραχή σε έναν ολόκληρο κλάδο που βλέπει κάθε μήνα τις πωλήσεις τους να μειώνονται. Ειδικότερα το θέμα φορολόγησης των ΙΧ με βάσει όχι τον κυβισμό του κινητήρα τους αλλά την Εργοστασιακή ή Λιανική Αξία ανατρέπει πλήρως το μέτρο της απόσυρσης που έχει τεθεί σε ισχύ από τα τέλη Ιανουαρίου και θα ισχύει μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου του 2013.
Αν λοιπόν αλλάξει ο τρόπος φορολόγησης των αυτοκινήτων θα επηρρεάσει και το μέτρο της απόσυρσης το οποίο θα πρέπει να προσαρμοστεί ανάλογα.
Από την άλλη μεριά κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα τι πρόκειται να γίνει στη φορολόγηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ που επίσης και εκεί υπάρχουν «ανοικτά» μέτωπα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Πάντως αν είναι να αλλάξει ο τρόπος φορολόγησης των αυτοκινήτων καλό θα ήταν τα κυβερνητικά στελέχη να «ακούσουν» για μία φορά τους φορείς του κλάδου ώστε να έχουν μια καλύτερη ενημέρωση για το θέμα και να μπορέσουν επιτέλους να βρουν τη «χρυσή τομή» που θα είναι προς όφελος όλων.
Αν δεν γίνει κάτι τέτοιο όποια απόφαση ληφθεί χωρίς την συνδρομή των φορεών του κλάδου μάλλον θα οδηγήσει σε περιπέτειες ένα ολόκληρο κλάδο πάλι...
Πηγή: tro-ma-ktiko.blogspot.gr
Το θέμα προέκυψε μετά από ερώτηση από την βουλευτή της Χρυσής Αυγής Χρυσοβαλάντη Αλεξόπουλου και ο κ. Μαυραγάνης τόνισε πως υπάρχουν σκέψεις για αναπροσαρμογή στα κριτήρια φορολόγησης των αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης ενόψει της υιοθέτησης ενός νέου σταθερού φορολογικού νομοθετικού πλαισίου. Ειδικότερα, ανάφερε ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο το κριτήριο φορολόγησης των ΙΧ να μην βασίζεται αποκλειστικά στον κυβισμό του οχήματος αλλά και στην εργοστασιακή του αξία.
«Πολλές φορές τα κυβικά δεν έχουν σχέση με την εργοστασιακή αξία. Κι είναι ένα θέμα που εξετάζουμε για να δούμε αν μπορούμε σε αυτό το κομμάτι της νομοθεσίας να υπάρξουν σοβαρές αλλαγές» τόνισε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός Οικονομικών.
Αναφερόμενος στον φόρο πολυτελούς διαβίωσης για τα οχήματα μεγάλου κυβισμού, ο κ. Μαυραγάνης παρέπεμψε για το μέλλον ενδεχόμενο επανεξέτασής τους με «ισοδύναμες προτάσεις». Σύμφωνα πάντως με την απάντηση του υφυπουργού εξετάζονται μειώσεις τόσο στις τιμές των αυτοκινήτων όσο και στο κόστος χρήσης τους...
Κανείς δεν γνωρίζει H «Η» κατόπιν επικοινωνίας που είχε με φορείς από τον κλάδο του αυτοκινήτου οι απαντήσεις ήταν ίδιες και όπως φαίνεται κανείς δεν γνώριζε τίποτα...
Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες το θέμα τόσο του Τέλους Ταξινόμησης όσο και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης σε ΙΧ με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. έχει «φοβίσει» τα κυβερνητικά στελέχη καθώς υπάρχει ο κίνδυνος μαζικών καταθέσεων πινακίδων κυκλοφορίας τα οποία θα δημιουργήσουν νέο έλλειμα στο προϋπολογισμό.
Επίσης το θέμα των ΙΧ με μεγάλους κινητήρες έχουν θίξει στον υπουργείο Οικονομικών τόσο ο Σύνδεσμος των Εισαγωγέων όσο και των Εμπόρων οι οποίοι έχουν βεβαιώσει πως με όλη αυτή την φοροεπιδρομή ο μόνος που χάνει είναι το κράτος... Παράλληλα το θέμα των Εργοστασιακών Αξιών έχει επίσης τεθεί και από τους δύο φορείς καθώς όπως επεσήμαναν στα κυβερνητικά στελέχη κάποιες εισαγωγικές με «τεχνάσματα» μειώνουν τόσο πολύ τις εργοστασιακές αξίες των μοντέλων τους με αποτέλεσμα να μην καταβάλλουν Φόρο Πολυτελείας που επιβάλεται σε ΙΧ με εργοστασιακή αξία άνω των 20.000 ευρώ!
Νέα αναταραχή στην αγορά Η είδηση της επανεξέτασης του φορολογικού καθεστώτος από το υπουργείο Οικονομικών στα αυτοκίνητα προκάλεσε μεγάλη αναταραχή σε έναν ολόκληρο κλάδο που βλέπει κάθε μήνα τις πωλήσεις τους να μειώνονται. Ειδικότερα το θέμα φορολόγησης των ΙΧ με βάσει όχι τον κυβισμό του κινητήρα τους αλλά την Εργοστασιακή ή Λιανική Αξία ανατρέπει πλήρως το μέτρο της απόσυρσης που έχει τεθεί σε ισχύ από τα τέλη Ιανουαρίου και θα ισχύει μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου του 2013.
Αν λοιπόν αλλάξει ο τρόπος φορολόγησης των αυτοκινήτων θα επηρρεάσει και το μέτρο της απόσυρσης το οποίο θα πρέπει να προσαρμοστεί ανάλογα.
Από την άλλη μεριά κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα τι πρόκειται να γίνει στη φορολόγηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ που επίσης και εκεί υπάρχουν «ανοικτά» μέτωπα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Πάντως αν είναι να αλλάξει ο τρόπος φορολόγησης των αυτοκινήτων καλό θα ήταν τα κυβερνητικά στελέχη να «ακούσουν» για μία φορά τους φορείς του κλάδου ώστε να έχουν μια καλύτερη ενημέρωση για το θέμα και να μπορέσουν επιτέλους να βρουν τη «χρυσή τομή» που θα είναι προς όφελος όλων.
Αν δεν γίνει κάτι τέτοιο όποια απόφαση ληφθεί χωρίς την συνδρομή των φορεών του κλάδου μάλλον θα οδηγήσει σε περιπέτειες ένα ολόκληρο κλάδο πάλι...
Πηγή: tro-ma-ktiko.blogspot.gr