Στην διεθνή έκθεση της Γενεύης θα κάνει το ντεμπούτο του ο καθαρότερος πετρελαιοκινητήρας στην ιστορία της Opel.

Αναλυτικότερα, ο νέος 1.6 CDTI ECOTEC θα λανσαριστεί στο Zafira Tourer και θα αντικαταστήσει τις εκδόσεις κινητήρα όλων των μοντέλων που φέρουν τον 1.7 CDTI και τις «αδύναμες» με τον 2.0 CDTI, με τις πωλήσεις να ξεκινούν μέσα στο 2013.

Χρησιμοποιώντας σύστημα ελέγχου καύσης κλειστού βρόγχου και αλουμινένιο μπλοκ, ο νέος 1.6 CDTI ECOTEC έχει εξελιχθεί με σκοπό την μείωση των κραδασμών, την υψηλή απόδοση και την χαμηλή κατανάλωση. Αρχικά, η μέγιστη ισχύς και ροπή ορίστηκε στους 136 ίππους και τα 32,6 kgm αντίστοιχα, πράγμα που σημαίνει ότι αποδίδει 4,6% περισσότερη ισχύ και 6,6% περισσότερη ροπή σε σχέση με τον υπάρχον 1.7 CDTI. Επίσης, η μέση κατανάλωση καυσίμου έχει μειωθεί κατά 10%.

Για να πετύχει χαμηλή μέση κατανάλωση και εκπομπές ρύπων το Zafira Tourer (109 gr/km CO2), ο νέος 1.6 CDTI ECOTEC διαθέτει ακόμα σύστημα επεξεργασίας των καυσαερίων BlueInjection. To σύστημα ψεκάζει τα καυσαέρια με ένα αβλαβές υγρό (AdBlue), που αποτελείται από ουρία (οργανική ένωση) και νερό. Το διάλυμα διασπάται σε αμμωνία, η οποία αποθηκεύεται στη συνέχεια σε ένα καταλυτικό υπόστρωμα. Το οξείδιο του αζώτου (NOx) εισέρχεται στον καταλύτη μέσω των καυσαερίων και στη συνέχεια επιλεκτικά ανάγεται σε άζωτο και νερό.

Πηγή Πηγή: drive.gr