

Τα διαπιστευτήρια Ό,τι πιο καινούργιο και φρέσκο πέφτει στο τραπέζι και από τους δύο προκειμένου να κερδηθεί η παρτίδα. Για τον ανατολίτη της παρέας αυτό ήταν επιβεβλημένο. Τώρα βέβαια για να είμαστε ακριβείς η λέξη ανατολίτης είναι εν μέρει άστοχη, αφού το μοντέλο κατασκευάζεται και εξελίχτηκε σχεδόν εξολοκλήρου σε ευρωπαικό έδαφος. Από την άλλη όμως αν αναλογιστεί κανείς ότι η πρώτη γενιά εμφανίστηκε ουσιαστικά το 2007, θα λέγαμε ότι το cee’d, αφού μας κέρδισε, αποσπώντας και τον τίτλο του ελληνικού αυτοκινήτου για το 2008, κάπου «ξεφούσκωσε» μετά την τριετία, κάτι που ίσως αναγνώρισε η εταιρεία μιας και παρουσιάζει την δεύτερη γενιά μόλις μετά από πέντε χρόνια. Και δεν έχουμε να κάνουμε με κάποια απλή ανανέωση, αλλά με ένα ριζικά επανασχεδιασμένο μοντέλο.





Οι αριθμοί δεν λένε πάντα (όλη) την αλήθεια Προτού αναλύσουμε το θέμα των επιδόσεων θα κάνουμε μία συνολική εικόνα των πετρελαιοκινητήρων σε αυτή την κατηγορία προκειμένου να δούμε που τοποθετούνται οι ανταγωνιστές της συγκεκριμένης δοκιμής. Βλέπετε η απελευθέρωση των ντίζελ έχει αλλάξει τα δεδομένα που είχαμε μάθει τις προηγούμενες δεκαετίες. Στην βάση λοιπόν βρίσκονται οι βασικές προτάσεις των 1.4 λίτρων με 90 ίππους, όπου το Toyota Auris παραμένει σταθερή αξία ακόμα και στην νέα του γενιά. Με δεδομένο ότι πια τα 2.000 κ.εκ. ή ακόμα και τα 1.800 κ.εκ. έχουν ξεφύγει από την σφαίρα του ρεαλιστικού (πάντα μέσα από την οπτική γωνιά του κράτους), το ταβάνι είναι τα 1.6 λίτρα, όπου (προς το παρόν) βασιλεύει ο 130άρης DCi του Nissan Qashqai (ανυπομονούμε να τον δούμε και στο Renault Megane GT). Πολύ κοντά του βρίσκεται και ο 1.7 CDTI του Opel Astra, που αδικείται από τις υπερβολικά μακρύ κιβώτιο. Από εκεί και πέρα στα 1.6 λίτρα υπάρχουν προτάσεις με απόδοση 90 ίππων που δίνουν έμφαση στην χαμηλή κατανάλωση και τους ρύπους, ενώ η πλειονότητα του ανταγωνισμού είναι μεταξύ 105 και 115 ίππων (ανάμεσα σε αυτούς και ο TDI της VW). Ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να γίνει στον JTDM-2 της Alfa Romeo Giulietta, ο οποίος παρά τους μόλις 105 ίππους, με 32,5 χλγμ. κοιτάει στα μάτια το Qashqai.





ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ Αυτός ο τομέας παραδοσιακά αποτελεί την δύναμη της Kia. Η επταετής εγγύηση και η εξαιρετική σχέση αξίας τιμής, δεν θα μπορούσαν να μην ενισχύσουν την αποστολή του νέου cee’d, του οποίου η εμπορική θέση ισχυροποιείται ακόμα περισσότερο από την ύπαρξη και της μικρότερης πετρελαιοκίνητης έκδοσης των 1.4 λίτρων. Σε ό,τι αφορά την έκδοση 1.6, ο στάνταρ εξοπλισμός είναι πλήρης αφού ακόμα και στην οικονομικότερη έκδοση Instyle (18.200 ευρώ με την έκπτωση), η μοναδική ουσιαστική έλλειψη μπορεί να εντοπιστεί στα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα. Οι πλουσιότερες εκδόσεις Uptown και Cosmic τιμώνται στα 19.200 ευρώ και 21.400 ευρώ αντίστοιχα, όπου η περίπτωση της απόσυρσης επιφέρει μία μείωση 1.430 ευρώ. Σε ό,τι αφορά το Golf οι τιμές των πεντάθυρων εκδόσεων Design και Generation διαμορφώνονται στα 20.450 ευρώ και 21.700 ευρώ αντίστοιχα. Εντύπωση προκαλεί ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός αφού εκτός από επτά αερόσακους, start/stop και ανάκτηση της ενέργειας πέδησης, περιλαμβάνει ηλεκτρικό χειρόφρενο, ένδειξη πίεσης ελαστικών, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής και οκτώ ηχεία.